Arbetet har - "peppar, peppar, ta i trä" - gått helt friktionsfritt i dag. På morgonen var vi lite pessimistiska rörande den planerade tiden att få allt klart för att få ut kranbil för lyft av takstolarna under dagen. Tiden som vi räknade med från början för kranbilen på plats var 14:30 men när dagen var slut hade vi reviderat den krafigt till 11:00. Allt går så mycket snabbare när man inte stöter på några problem och allt bara "flyter på". Vi har i dag öppnat upp taket på framsidan och lagt anslutningar till befintligt bjälklag och byggt upp till nytt hammarband som takstolarna ska läggas på (snacka om att man lärt sig nya termer inom byggande). Avslutat med sedavanligt städande efter rivning och återuppbyggnad. Har snart fyllt pannrummet med brännbart material som direkt får plats i pannan.
7 september 2009
Framsidan höjd
Arbetet har - "peppar, peppar, ta i trä" - gått helt friktionsfritt i dag. På morgonen var vi lite pessimistiska rörande den planerade tiden att få allt klart för att få ut kranbil för lyft av takstolarna under dagen. Tiden som vi räknade med från början för kranbilen på plats var 14:30 men när dagen var slut hade vi reviderat den krafigt till 11:00. Allt går så mycket snabbare när man inte stöter på några problem och allt bara "flyter på". Vi har i dag öppnat upp taket på framsidan och lagt anslutningar till befintligt bjälklag och byggt upp till nytt hammarband som takstolarna ska läggas på (snacka om att man lärt sig nya termer inom byggande). Avslutat med sedavanligt städande efter rivning och återuppbyggnad. Har snart fyllt pannrummet med brännbart material som direkt får plats i pannan.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar